dimecres, 13 de maig del 2015

PASTÍS ANIVERSARI 100% FRUITA

Ara feia temps que no publicava res, però és que...tornem a estar reprimits....es nota, oi?
Carregats de nou amb colesterol, triglicèrids, histamina,etc.
Portem un parell de mesos de bullits, vapors i planxa. Si es que...és el nostre "hobbie", però n'abusem massa de menjar i després ens passa el què ens passa...Però bé, ho superarem i intentarem agafar més bons hàbits. 
Així que a partir d'ara receptes més lleugeres o al menys ho intentarem... (Ja ens costarà ja...) 
Per començar a veure què us sembla el pastís d'aniversari que vaig fer pel meu pare i pel Domènec?
És apte per celíacs, pels que fan operació biquini, pels que tenen el colesterol alt, etc.

"PASTÍS D'ANIVERSARI 100% FRUITA"


Temps de preparació:30 min
Temps de repòs: 0
Nº de persones: 6-8

INGREDIENTS:

Fruita a gust o disposició del consumidor + Escuradents + Creativitat
Jo vaig utilitzar:
- 1/2 Síndria
- 1 pinya
- 2 kiwis
- Raïm negre
- 2 mandarines
- 4 maduixes
- Un trosset de mango

ELABORACIÓ:

Traiem la pell o crosta de la mitja síndria, de forma que ens quedi una base en forma de pastís. És a dir, traiem la part semi-esfèrica i la reservem.
Pelem la pinya també i la partim per la meitat per tal de fer una altra petita base de pastís que col·locarem a sobre de la base de síndria.
Amb la resta de pinya i de síndria que ens ha sobrat, ho tallem en fines llesques tipus "carpaccio" que ens serviran per cobrir les dues bases.
Jo  vaig cobrir la base de síndria amb talls de carpaccio de pinya, i la base de pinya la vaig cobrir amb carpaccio de síndria, subjectant-ho tot amb els escuradents.
Seguidament anar col·locant els trossets de fruita decorant les bases i si es té algun tallador amb forma també queda molt xulo. Jo només en vaig utilitzar un en forma d'estrella amb el que vaig tallar el kiwi.
Ah! I amb el que em va sobrar de la fruita que vaig anar tallant, la vaig triturar i congelar per fer gelats "tutti fruti" la mar de sans també!




4 comentaris:

  1. Molt original!! I amb la calor que fa genial! Felicitats Domènec!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Sònia/Miquel Àngel! No sabeu el deler que passo veient els vostres plats...jeje
      De seguida que pugui tornar a menjar bé un o altre provarem de fer i us ho direm!!!:))

      Elimina
  2. A tots ens aniria bé fer unes setmanes de bondat!! :) Un pastís ben refrescant!!! Felicitats als honorats!
    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si...però poques vegades es fan per voluntat, jeje Moltes gràcies!!!:))

      Elimina