dimarts, 3 de març del 2015

"OUS AL NIU TURC"


Els "ous al niu" però sense pa,  a casa nostra els hi déiem "ous a la Turca". He estat buscant, però no trobo cap recepta que s'hi assembli per aquest nom...així que no tinc clar si el nom va ser una invenció familiar o si en algun altre lloc també n'hi deien així...bé, si us sona d'haver-ne sentit a parlar o d'haver-ne tastat, ja m'ho direu. La veritat és que em faria gràcia, ja que és una d'aquelles receptes que em transporta a la infància; quan tots els cosins ens quedàvem a casa dels avis a sopar i ens feien aquests fantàstics ous i tots ens hi posàvem a sobre els ingredients que volíem.
Es tracta d'una recepta bastant antiga i suposo que a la seva època devia ser un gran descobriment, ja que a diferència d'un ou farrat, l'ou al niu/turca atipa molt més i en època de guerra i post-guerra això devia ser un gran què.
A la recepta de casa, la iaia ens ho feia fregit i sense pa a sota, però avui he preferit fer-ho al forn i a sobre de pa, és a dir, he fet un mix entre els ous a la turca i els ous al niu, per això titulo la recepta . Ja veureu que la recepta és molt senzilla i la base són només els ous, la resta és tot a gust, imaginació i disposició de consumidor.

"OUS AL NIU TURC"


Temps de preparació:15 min (TMX) ó 40 min (sense)
Nº de persones: 2 - 3

INGREDIENTS

4 ous
2 ó 3 llesques de pa
sal
altres: formatge, pernil, olives, llonganissa, xoriç, cansalada, tòfona,etc.


ELABORACIÓ:


Escalfem el forn a 200ºC.
Torrem les llesques de pa a la torradora.
Separem les clares dels rovells i reservem els rovells.
Salem i preparem les clares a punt de neu a mà o amb Termomix (papallona, 4 min vel.3,5).
A partir d'aquí el muntatge del plat és el mateix, però els d'ingredients són opcionals i a gust de consumidor, però us explicaré com ho he fet jo.
Suquem el pa amb oli o amb una miqueta d'oli/mantega de tòfona (També hi ha qui la ralla per sobre al final, però jo no en tenia de fresca). 
Hi posem un tall de formatge que cobreixi cada llesca que pa. 
Seguidament posem per sobre les clares a punt de neu que també cobreixin cada llesca i hi fem un foradet al mig on hi posarem els rovells a continuació.
Per sobre de les clares jo hi he escampat una mica de pernil a trossets i formatge ratllat, però recordo que la iaia ens hi posava trossets de llonganissa, olives, xoriç...en fi, poseu-hi el que vulgueu.
Ho posem tot al forn amb la opció del gratinador i quan ho tinguem una mica daurat, ja ho podrem treure.
A veure si us agrada! Bon profit!

Els ous al niu originals es fan en panets rodons foradats en forma de niu; el rovell i la resta d'ingredients van a dins del niu i les clares van per sobre gratinades.



2 comentaris:

  1. Hola Sara m'agraden molt les receptes del teu blog i les provarem perque fan molt bona pinta. M'ha fet molta il.lusió saber que també tenies un blog. Moltes felicitats! Perque es genial.
    Sònia

    ResponElimina
  2. Gràcies Sònia!!! Jo també m'he fet fan del teu blog!!! Un plaer compartir receptes amb tu!!!;)

    ResponElimina