dissabte, 25 de gener del 2014

MOUSSE DE CARAMEL

Hola i bon any nou a tothom!
Avui, per celebrar que fa un any que vaig obrir el blog, us penjaré la recepta del pastís que he fet per l'aniversari de la meva mare i el sant de la iaia.
Dir-vos també lo contenta que estic perquè tal i com us he dit; fa un any que vaig obrir el blog i malgrat tenia la intenció de penjar una recepta cada mes com a molt, doncs n'he penjat algunes més i espero aquest pròxim any continuar fent-ho!
Així doncs, aquí us deixo un mousse de caramel. No està tant bo com el que vaig provar juntament amb les meves "Troleres" al Restaurant Gran Sol...però s'hi assembla una mica ;p
És un mousse molt gormand, gairebé tant com la meva mare i la meva iaia!jeje

"MOUSSE DE CARAMEL"

Temps de preparació: 45 min
Temps de cocció: 0 min
Nº de persones: Entre 6 i 10

INGREDIENTS:

330 gr. sucre
160 ml.aigua
800ml. nata líquida
6 fulles de gelatina
1 cafè
mig paquet de galetes tipus Maria

ELABORACIÓ:

Posar l'aigua i el sucre en un cassó per tal que el sucre es torni caramel.
Jo el deixo que vagi fent sense remenar i tarda uns 20 minuts aproximadament (tot i que suposo que depén del foc o la potència en que es faci).
Per altra banda posar en remull en un plat amb aigua freda les fulles de gelatina.
Quan el sucre començi a ser d'un color marró, afegirem 200ml. de nata líquida, i remenarem. Seguidament també hi posarem les fulles de gelatina una per una tot remenant i ben escorregudes. Continuarem remenant una estona més fins que el caramel estigui ben marró.
Apagarem el foc i deixarem refredar (Això també tarda una bona estona).
També farem un cafè llarg i el deixarem refredar.
Mentrestant muntarem 600 ml. de nata.
Aquesta, un cop muntada la barrejarem amb el caramel quan estigui tebi o a uns 36ºC aproximadament. Sobretot no s'ha de fer amb el caramel calent, ja que això faria baixar la nata i si el deixem refredar massa, també pot ser que sens solidifiqui excessivament...és per això que he comprovat que a uns 36ºC es barreja fàcilment i la nata no baixa. Va molt bé de fer-ho amb unes varilles i en moviments lents i envolvents.
Després d'això, abocarem dins un motlle desmuntable una capa d'aquesta  barreja de nata i caramel.
Per altra banda sucarem les galetes amb el cafè i les posarem com una segona capa sobre la nata i el caramel. Seguidament tornarem a posar una altra capa de nata i caramel i posarem a la nevera unes horetes fins que qualli.
Com a decoració he fet una espècie de teranyina amb caramel i unes nous que combinades amb el caramel també hi queden molt bones.
Si ho desitgem, a aquest mousse li podem fer una base de galetes com per exemple el que vaig fer a la mousse de petit suisse. (Veure ingredients i preparació a la recepta esmentada)
Bé, espero que us agradi!!




2 comentaris:

  1. Quina bona pinta que té tot Sara!!
    Ara, flipo amb els postres eh? Ets una excel·lent repostera...quan tingui una mica més de temps provaré de fer el pastís de pinya. Ha de ser boníssim!!
    Felicitats pel Blog i a seguir cuinant!! Espero més receptes!!! ;)

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies Raquel!
    A veure si t'agrada el pastís de pinya, és un dels meus preferits ;)
    Sisi...costa trobar el temps, però si el trobo...receptes al cantu!!!jeje
    Bona setmana!!

    ResponElimina